Top 5 social media tips die echt werken!


Jouw klanten zitten waarschijnlijk op Instagram, Facebook, LinkedIn of een van de vele andere social media platformen. Er liggen grote kansen die je vaak gratis kan pakken. Kansen waarmee je jouw klantenbestand flink kan uitbreiden. We leggen je hier met 5 tips uit hoe je social media slim kan inzetten voor jouw onderneming.


Kies de juiste content soorten

Weet welke social media content je gaat inzetten. Gebruik van de juiste content soort(en) is namelijk de sleutel tot de online branding van jouw bedrijf. In een voorgaand blog hebben we al een keer alles uitgelegd over de verschillende soorten social media content. Welk content soort je ook kiest, blijf combineren! Dit houdt volgers en dus ook potentiële klanten geïnteresseerd. Dit doe je bijvoorbeeld met social media rubrieken. Blijf kijken naar welke content werkt voor jouw bedrijf en welke niet.


Roep op tot actie

Een oproep tot actie doe je met een CTA oftewel een call-to-action. Met een CTA roep je mensen op om direct een handeling uit te voeren. Bijvoorbeeld: Lees verder! Door een CTA persoonlijk te maken werkt deze vaak beter. In plaats van lees verder krijg je … Ja, Ik wil verder lezen. Er bestaat geen perfecte CTA die altijd werkt. In principe werkt elke call-to-action in meer of mindere mate. Stel je na het schrijven van de CTA altijd de volgende vragen: Trekt de call-to-action de aandacht, is het duidelijk wat er gebeurd als je erop klikt en zal de bezoeker klaar zijn om op dit punt te klikken. Je kan elke post in principe een CTA meegeven.


Word beter vindbaar met hashtags

Hashtags. Als je jouw doelgroep wilt bereiken kan je er lastig om heen. Hashtags worden bijna alleen gebruikt op Instagram Maak een lijst met niet meer dan 20 hashtags en gebruik tools zoals Tagsfinder.com,Tagmentor.com of displaypurposes.com om deze te vinden. Let wel op als je constant dezelfde hashtags gebruikt kan Instagram je berichten gaan zien als spam en dit kan negatief werken op het algoritme. Wissel dus regelmatig van hashtags. Zoek daarnaast de hashtags, voordat je ze gaat gebruiken op, niet iedere hashtag is even geschikt voor jouw bedrijf.


De perfecte timing

Kijk naar welk moment je doelgroep actief is op de social jouw media kanalen. Timing reflecteert ook in het algoritme. Door juiste timing wordt jouw bedrijf eerder online ondekt. Op Instagram kan dit eenvoudig door op Instagram for Business te kijken naar wanneer de volgers van je onderneming online actief zijn. Door op de juiste tijd te posten, krijg je meer interactie, weergaven en likes bij je bericht. De timing om te posten heeft ook te maken met de levensduur van een post. Dit is op Facebook bijvoorbeeld 5 uur, op Instagram 22 uur en op LinkedIn 24 uur. De juiste timing om een bericht te posten verschilt dus voor alle social media platformen.


Gebruik een content kalender

Met een social media kalender weet jij altijd wat je moet posten. Social media zoals Instagram, Facebook, LinkedIn vinden het fijn als jij regelmatig actief bent op hun platform. Door bijvoorbeeld 2x per week te posten, word je meer gezien. Daarnaast moet je ook regelmatig actief zijn, post van anderen liken, reacties plaatsen en relevante accounts volgen. Houd in de content kalender wel ruimte voor spontaniteit: ook al staat het niet op social media kalender je kan wel gewoon posten.


Hebben deze tips je niet geholpen!

Geen probleem! Wij helpen door specifiek te kijken naar jouw bedrijf en branche. Wij maken een contentplan op maat. Bij Ziemnsocial bieden we al social media beheer aan vanaf 45,- per maand. Meld je vandaag aan en krijg de eerste maand gratis!

Bedankt voor het lezen, vergeet deze blog niet te delen op jouw favoriete sociale media.

10 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven