De perfecte social media post met deze 4 tips


Vind jij het lastig om een goede post te maken? En krijg je als deze gepost is weinig likes en reacties? Wij horen je! Gebruik de 4 onderstaande tips voor de perfecte social media post!


Weten wie je doelgroep is!

Gezien worden op social media is belangrijk! Nog belangrijker is gezien worden door de juiste mensen. Het lukt niet om een post maken die iedereen leuk gaat vinden. Dat hoeft ook niet! Zolang jouw post maar in de smaak valt bij jouw doelgroep. Als je nog geen juiste groep voor je hebt, raden wij een persona aan. Met een persona beschrijf je jouw ideale klant. Dit doe je door de volgende vragen te stellen:

· Waar woont jouw ideale klant?

· Wat is de leeftijd van jouw droom klant?

· Welke beroep oefent jouw ideale klant uit?

· Wat is het geslacht van jouw perfecte klant?

· Wat zijn de interesses en hobby’s van jouw perfecte klant?

· Waar heeft jouw droomklant behoefte aan?

· Welke social media platformen gebruikt jouw perfecte klant?

· Welke content soort (-en) spreekt jouw ideale klant aan: Entertainment, connectie, conversatie, educatie of inspiratie content.


Wil je dit allemaal niet zelf opschrijven raad ik je aan deze tool handige te gebruiken!


Gebruik beelden!

Wanneer mensen informatie niet kunnen visualiseren, kan maar 10% procent het zich drie dagen later nog herinneren. Als je jouw bericht combineert met bijvoorbeeld een afbeelding blijft het bij 65% procent van de mensen veel beter hangen.


Bij het maken van foto’s voor social media is het belangrijk dat deze van goede kwaliteit zijn. Als je zelf geen tijd/zin hebt om een foto te maken raad ik je aan gebruik te maken van websites zoals pexels.com, pixabay.com en unsplash.com. Op deze websites kun rechtenvrije foto’s downloaden zonder daarvoor toestemming te vragen aan de maker. Om de foto’s in het juiste formaat te plaatsen op het gekozen social media platform kan je tools gebruiken zoals pickmonkey.com, Ribbet.com of pixlr.com.



Meer bereik met hashtags!

Hashtags zijn niet meer weg te denken van social media. Vooral op Instagram zijn ze razend populair. Hashtags zijn essentieel als je jouw online-zichtbaarheid op social media wilt vergoten. We hebben in een voorgaand blog al een keer alles over hashtags uitgelegd. Hieronder staat een handig schema voor het gebruik van hashtags op Instagram:

· 5 kleine hashtags 0-55.000 post

· 5 middel grote hashtags 55.000-550.000 berichten

· 5 grote hashtags 550.00-5.500.000 berichten

· 2 branded hashtags


Check wel altijd of de hashtags die je gebruikt geen rare associaties met zich meebrengen. Een paar handige tools voor het vinden van de juiste hashtags zijn: tagsfinder.com,Tagmentor.com of displaypurposes.com.


Analyseer je post, maar doe dit slim!

Er is een enorme waslijst aan statistieken, cijfers en grafieken. Vaak krijg je die van het social media platform zelf. Superhandig voor specifieke analyses, maar niet als je net begonnen bent met het analyseren van je berichten of als je te weinig tijd hebt. Als je het simpel wilt houden kun je zo’n 90% van alle data die je krijgt, vergeten. Kijk dan vooral naar de samenvattende getallen. Door je berichten te analyseren weet je precies waar de verbeterpunten liggen en welke content soort(-en) werkt voor jouw bedrijf en welke niet. Daarnaast krijg je meer duidelijkheid over wie je doelgroep is.


Geen tijd om het zelf te doen?

Geen probleem! Wij helpen door specifiek te kijken naar jouw bedrijf en branche. Wij maken een contentplan op maat. Bij Ziemnsocial bieden we al social media beheer aan vanaf 45,- per maand. Meld je vandaag aan en krijg de eerste maand gratis!

Bedankt voor het lezen, vergeet deze blog niet te delen op jouw favoriete sociale media.

18 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven